MargoZopfi.reismee.nl

Afrika en Engeland in zicht!

Hey mensen! Welkom bij mijn laatste blog omtremt mijn avonturen in Spanje. De topografische wonderen onder ons kunnen aan de titel al weten waar ik ben; Tarifa. Na mijn laatste stagedag (heel veel regen en zelfs thunder) ben ik met de trein hierheen vertrokken. De treinen hier zijn echt super nice. Iedereen heeft een vaste plek met een stopcontact en stoelen die je kan verschuiven waardoor je half kan liggen, ideaal! Ook zijn er eet en drink automaten aanwezig, daar kunnen ze in Nederland nog wel wat van leren. Er zijn echter ook aantal dingen waar de Spanjaarden van kunnen leren, maar oke. Anyways, ik ben nu in Tarifa, het meest zuidelijke puntje van heel Europa. De Zwitserse mensen vertelden mij hierover en zij waren zo enthousiast, dat ik besloten heb om ook twee dagen hierheen te gaan. De eerste dag heb ik wat rondgekeken, er zijn hier veel surf shops, omdat dit de hemel is voor watersporters. Het was magisch om de zee te zien, ik ben naar het punt gegaan waar de Atlantische Oceaan en de Middelandse Zee elkaar ontmoeten. En heb mijn boek gelezen op het strand. In het einde van de middag had ik met de Zwitserse mensen afgesproken bij Puerta de Jerez, maar ze kwamen niet te voet zoals ik verwachtte, maar met de camper! Dus terwijl ze reden moest ik erin springen en het had een hele coole actie scene kunnen worden, maar in plaats daaravn stootte ik mijn hoofd tegen de deur. Haha, ik kan er wel om lachen! Het was leuk om in de camper te zitten, je ziet zoveel meer dan in een bus. We zijn de berg opgereden en hebben in een natuurgebied gewandeld met hun hond. Hier waren ezels, geiten, koeien, zwijnen en honden te vinden (oh en veel windmolens). Overal stonden kurk bomen, waarmee ze de kurk voor wijnflessen maken. Vanaf hier is Gibraltar te zien, dat is dus in het bezit van Engeland, dus technisch gezien ben je in Engeland als je op deze rock bent. Ook was Marokko te zien, erg leuk! Er zijn onwijs veel activiteiten te doen in Tarifa, ook om naar Afrika te gaan, maar ik heb besloten dat ik even wou relaxen.

De volgende dag ben ik weer op pad gegaan en heb ik zoals ik wou; gerelaxed. Wat dingen voorbereid en van de zee genoten. Weer het einde van de middag zag ik mijn Zwitserse vrienden en hebben we op een stuk strand verderop gelopen, ook prachtig. Er zijn veel windsurfers te zien en er is een lange parkeerplaats met allemaal campers en caravans waar zij verblijven. Nadat we lekker gegeten hadden brachten ze mij op de scooter naar mijn hostel! Superrrrrrrrrr gaaf, ik vond het echt geweldig. Nu ga ik optijd naar bed, want morgen heb ik een reisdag naar Malaga voor de boeg.

P.s. ik zet hier dus geen foto's van Malaga op en de foto's van Tarifa zijn schaars omdat het internet niet echt snel is!

Ik wil jullie allemaal onwijs bedanken voor het meereisen met mij! Bedankt voor de reacties, ik vond en vind het heel leuk om te zien

Laughing
. Aanstaande zondag vlieg ik terug naar Nederland en ik ben een ervaring rijker. Ik ben behoorlijk trots op mijzelf dat ik dit gewoon heb gedaan en het er tot nu toe goed vanaf heb gebracht. Ik heb veel geleerd over mezelf, mensen, Spanje en ezels. Daarnaast heb ik mensen ontmoet uit Ierland, Engeland, Wales, Zweden, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk en natuurlijk Spanje. Deze mensen zal ik ook nooit meer vergeten want zij zijn, net als jullie; bijzonder voor mij! De ezels mis ik nu al, maar ik weet dat zij het goed maken. Bedankt!